پایگاه تحلیلی خبری استانی

به پایگاه تحلیلی خبری استانی خوش آمدید

فرش مراکشی چیست؟


فرش از آن دسته محصولاتی است که با وجود قدمت طولانی خود توانسته است همواره با تغییرات روز همراه باشد

فرش مراکشی چیست؟ https://www.neginhelal.com/moroccan-rug/ https://www.neginhelal.com/moroccan-rug/#respond Mon, 30 Aug 2021 15:22:02 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16210 فرش از آن دسته محصولاتی است که با وجود قدمت طولانی خود توانسته است همواره با تغییرات روز همراه باشد

فرش از آن دسته محصولاتی است که با وجود قدمت طولانی خود توانسته است همواره با تغییرات روز همراه باشد و همیشه جزو بهترین انتخاب‌ها در طراحی دکوراسیون قرار بگیرد. البته فرش‌هایی با طرح سنتی هنوز هم در ایران و خارج از کشور بسیار محبوب هستند، اما فرش‌هایی که با نقشه‌های مدرن تولید می‌شوند نیز کم نبوده و با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید آنها را در اشکال و اندازه‌های مختلف پیدا کنید. فرش‌های مراکشی یکی از فرش‌هایی است که می‌خواهیم در این مقاله در مورد آن بیشتر توضیح دهیم.

تاریخچه فرش‌های مراکشی

نام این فرش مراکشی؛ نشان می‌دهد که ریشه‌های تولید آن را باید در مراکش جست‌وجو کرد. البته در زبان لاتین به آن قالی Beni Ourain گفته می‌شود که نام یک قبیله بربر واقع در شمال شرقی کوه‌های اطلس در کشور مراکش است. این قبیله با استفاده از پشم طبیعی گوسفندان، قالی مراکشی تولید می‌کنند. این فرش‌ها هم به‌صورت دستباف و هم با استفاده از دستگاه‌های بافت فرش تولید می‌شوند.

نکته جالب در مورد فرش طرح مراکشی این است که طرح و نقشه آن در هر خانواده‌ای با خانواده دیگر فرق می‌کند. این بدان معناست که فرش در هر خانواده مراکشی که بافته می‌شود، از نماد همان خانواده استفاده می‌شود. البته در سال‌های اخیر به دلیل رواج این نوع فرش در ایران، فرش‌های مدل مراکشی با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته در کشور تولید شده است؛ بنابراین در بازار می‌توانید فرش‌های مراکشی مدرن ساخت ایران را بیابید.

ویژگی‌های فرش مراکشی

وزن سبک، نرمی و لطافت از ویژگی‌های اصلی فرش‌های مراکشی است. دلیل آن نیز بافته شدن فرش از نخ و پشم خالص گوسفندان است که موارد ذکر شده از دلایل اصلی خرید فرش مراکشی هستند. از سوی دیگر نقشه این فرش‌ها اغلب به شکل هندسی ساده و درعین‌حال زیبا هستند؛ بنابراین فرش‌های مراکشی در دسته فرش‌های مدرن قرار می‌گیرند. همچنین بافت آن با پشم گوسفند بوده که رنگ این فرش‌ها را بسیار طبیعی کرده است.

اغلب پشمی که برای بافت فرش‌های مراکشی استفاده می‌گردد، رنگ نمی‌شود و فرش‌ها با رنگ طبیعی نخ آنها بافته می‌شوند. این طبیعی بودن باعث می‌شود قالی‌های مراکشی برای افرادی که نسبت به پرزها و الیاف مصنوعی فرش تحمل ندارند، گزینه مناسبی باشد. مزیت دیگر قیمت فرش مراکش است. با این که قیمت فرش مراکشی بستگی به طرح و اندازه فرش دارد، اما این فرش در بازار در رده فرش‌های ارزان طبقه‌بندی می‌شود و می‌تواند انتخاب خوبی برای هر خانواده‌ای باشد.

تزئین دکوراسیون با فرش مراکشی

فرش‌های مراکشی معمولاً با طبیعت خانه همخوانی دارند. فرش‌های مراکشی با تنوع بسیار زیاد در انواع سلیقه‌ها تولید می‌شود. از فرش‌های مدرن مراکشی گرفته تا طرح‌های سنتی و کلاسیک. در اینجا برخی از مزایای استفاده از فرش مراکشی برای تزئین خانه شما آورده شده است.

  • جنس لطیف و گرم

باتوجه‌به اینکه الیاف به‌کاررفته در تولید این فرش‌ها از پشم خالص است، نرمی و گرمای مطلوبی دارند. این یکی از دلایل رایج استفاده از این فرش‌ها در اتاق‌خواب و اتاق کودکان است. این ویژگی باعث می‌شود که این فرش‌ها برای مکان‌هایی که می‌خواهید روی زمین بنشینید، انتخابی عالی باشد.

  • استقامت بالا

نکته دیگری که می‌توان مزیت فرش مراکش نسبت به انواع دیگر فرش‌ها دانست، دوام آن است. اگر از این فرش‌ها در مناطق شلوغ خانه استفاده می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که کیفیت مطلوب خود را برای سالیان طولانی حفظ کنند.

  • سازگاری بالا با انواع دکوراسیون

باتوجه‌به اینکه فرش‌های مراکشی در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، با انواع دکوراسیون‌ها سازگاری داشته و مهم نیست چه نوع دکوراسیونی دارید و از چه نوع مبلمانی در خانه استفاده می‌کنید. با یک بازدید ساده در اینترنت می‌توانید یک فرش مراکشی مناسب برای آن پیدا کنید.

  • شستشوی آسان

نظافت و شستشو فرش می‌تواند یکی از چالش‌های نگهداری آن باشد. فرش‌های مراکشی بسیار سبک بوده و به همین دلیل شستشوی فرش را راحت‌تر می‌کند و امکان شستشو فرش در منزل به‌راحتی امکان‌پذیر است.

https://www.neginhelal.com/moroccan-rug/feed/ 0

منبع :فرش نگین هلال مشهد
[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 30 شهريور 1400 ] [ 10:47 ] [ آرنیکا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]